4/3 ワークショップ 3人目

The third student was my friend from college, Michiko Okubo, who is an assistant director at Musashino Higashi Center for Education and Research. It is famous for inclusive education for autistic children.

She thinks inkless tablet calligraphy is easier to deal with than using ink. She thinks it would also be good to use in a workshop for graduated students when they gather. Almost all of them already have iPads and some have Apple Pencils.

First, she practiced the fundamental strokes with the character 永 ‘ei’ meaning forever. Next, she practiced writing ‘感謝’ meaning gratitude from the elementary school textbook. After that, I corrected it in red.

3人目にんめわたし大学だいがくからの友人ゆうじんで、武蔵野東学園むさしのひがしがくえん 武蔵野東教育むさしのひがしきょういくセンター 副所長ふくしょちょう大久保おおくぼさんです。
自閉症児じへいしょうじ健常児けんじょうじ一緒いっしょまなばせる教育方針きょういくほうしんで、自閉症じへいしょうのおさんは、すみをこぼすこともおおいので、タブレット書道しょどうだとお手軽てがるめていいだろうと小学校しょうがっこう校長先生こうちょうせんせいと、卒業生そつぎょうせいあつまりのときのワークショップとしてすすめたいとうことで、体験たいけんにいらしてくださいました。
生徒せいとさんはすでにほぼ全員ぜんいんiPad (全員ぜんいんではないがApple Pencilも)をっているというのがこちらとしては魅力みりょくです。
最初さいしょに’永’でかた練習れんしゅうしていただき、つぎに6年生ねんせい書写しょしゃ教科書きょうかしょにある‘感謝かんしゃ’を6年生ねんせいになったつもりでいていただき、わたししゅでおなおしました。

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